Friday 7 December 2012

PEMASARAN ISLAM dan PENGURUSAN ASET

hari nie tiba la turn sha dgn kawan2 untuk present kertas kerja kami berdasarkan article daripada DR Muhammad syukri salleh yang berkaitan dengan tema bagi konferen pembangunan perkembangan islam antarabangsa iaitu memahami pemasaran islam dan pengurusan aset..

pemasaran islam berkembang pesat disebabkan oleh peningkatan umat islam secara globalnya.. terdapat juga komuniti perdagang barat yang mengambil kesempatan atas pemasaran islam ini hanya pada namanya yang bertujuan untuk mengaut keuntungan atas kuasa beli umat islam.. pemasaran islam yang sebenar nya
žMenurut Ulama’ Islam seperti Mohammad Saeed, Zafar U. Ahmed dan Syeda-Masooda Mukhtar (2011), mereka menyokong peranan pelengkap dan daya maju etika pemasaran Islam antarabangsa dalam mencapi agenda pemasaran kapitalistik.Walaubagaimanapun, menurut Md Mahabub Alom dan Md Shariful Haque (2011), pemasran global banyak berorientasikanekonomi rasional manusia” yang bermatlamat untuk memaksimumkan keuntungan.namun, Pandangan dunia Islam terdiri daripada nilai-nilai keagamaan , nilai budaya, dan nilai-nilai sejagat yang boleh diterima dan dihormati universal dan boleh mengimbangkan dua dimensi kehidupan iaitu menekankan kepada memaksimumkan kebajikan dunia dan akhirat.

pengurusan aset pula ialah bagaimana kita menguruskan aset bukan hanya pada operasi pengurusan namun pada pengurus aset itu sendiri.. aset disini iaitu iman dan takwa.. 

No comments:

Post a Comment