Thursday 13 December 2012

KEKUATAN DAN KETENANGAN



selalu bila kita jauh dengan tuhan, kita akan mudah terleka.. fikiran kusut... hati tidak tenang...  sungguh hala tuju kita melayang-layang... namun bila kita hendak mencari kekuatan dan ketenangan.. kita selalu lupa bahawa mudahnya untuk mendapatkan nya.. kita mungkin mudah terdedah dengan hiburan dan lepak2.. saya juga banyak melakukan kesilapan dalam mencari kekuatan dan ketenangan.. rupanya mudah untuk kita mendapatkan nya...





bila  saya terasa lemah dan merindu mereka.. mereka selalu berpesan supaya saya selalu ingat yang ini adalah ujian dari DIA. mereka sangat bermakna untuk saya. ahmad zayyad.. mama berpesan jauh saya kerana menuntut ilmu, bersabar lah,, bukti kan achik boleh melakukan nya demi masa depan..demi mama abah.. terasa ingin dekat dengan kalian semua.... lemah....  itu lumrah manusia.. lemah dan kuat hanya akan diperolehi bila kita dekat denganNYA.. bila kita selalu ingat bahawa DIA sebenarnya sentiasa ada untuk Hamba-hambanya, nescaya kita akan kuat...

dengan kata-kata semangat ini juga.. kita akan kuat.. bila tiada kata semangat dan nasihat . kita pasti lemah.. benar lah kata sahabat saya. tanpa tarbiah diri kita pasti rebah...


#semoga aku terus punya kekuatan untuk meneruskan ujian dariMU, Sedang diri ini banyak kejahilan dan penuh dengan lumpur-lumpur dosa.



No comments:

Post a Comment